#írás #könyvek #utazás #fényképezés #bor #zene #karácsony #szerelem

KockásPapír

KockásPapír

Nyári változásterveim //2019

2019. június 25. - moonchristal

Habár a nyár már tart egy ideje, sőt, lassan a második hónapjába lépünk, most jutott eszembe témázni egy kicsit arról, miket változtattam már, és mik vannak még tervben a következő két hónapra.

Mi jut eszembe, ha a nyárra gondolok? Élénk színek, meleg, strand, tengerpart, napozás, koktélok, nyári ruhák, olvasás, szabadság, vidámság, gyümölcsök/zöldségek. Meg éppen megfelelőnek tűnik az idő egy kis életmódváltásra is. Egy ideje rájöttem, hogy nem az a típus vagyok, akinek a drasztikus változtatások valók, inkább több, apró lépéssel próbálkozom, így legalább tényleg elkönyvelhetek sikereket, amik sokat lendítenek azon, hogy végül elérjem a kitűzött céljaimat.

Abban nincs semmi csodálatos, ha valaki másnál kiválóbbak vagyunk. Igazi csoda a korábbi önmagunkhoz képesti kiválóbbságban mutatkozik meg. //hindu közmondás

Júniusi apróságaim

♥  írás

Ebben a hónapban újrakezdtem a blogírást, ennek okairól a korábbi bejegyzésekben már meséltem, számomra ez valójában terápia jellegű, továbbra is szeretném tartani a heti legalább egy bejegyzést, amiben arról írok, ami éppen foglalkoztat, legyen ez beszámoló, recenzió, lélektani téma. A lényege, hogy kiadjam magamból a gondolatokat, érzéseket, bármiféle elvárás nélkül. Ez utóbbira tudatosan is figyelek, illetve fogok is a jövőben, az írás, mint boldogságforrás az, amire szükségem van. A rendszeresség pedig a kitartásom fejlesztése érdekében fontos.

♥  étkezési szokások

Bár az egészséges életmód még messze van, és nem is tudom pontosan, mit akarok elérni, azon kívül, hogy leadni néhány kilót, tudatosan figyelek a kevesebb szénhidrát-bevitelre, lényegesen kevesebb fehérkenyeret eszek, péksüteményeket szinte egyáltalán nem. A cukros üdítőket szintén próbálom messziről kerülni, gyógynövény teákat és vizet fogyasztok inkább. Aztán nem vagyok egy nagy gyümölcs-fogyasztó, a hónap eleje óta azonban minden délben eszek egy almát, és a szezongyümölcsöket is igyekszem egyre gyakrabban beiktatni az étrendembe. A hústól is tartózkodom, ha lehetőségem van rá, vegetáriánus életmódot nem tervezek, mert nem feltétlen értek vele egyet, de így nyáron jobban kedvelem a nagyobb arányban zöldségekkel készült ételeket. A párom miatt elég nehéz ezt tartani, de igyekszem kompromisszumos megoldásokra törekedni. (A hétvégére pl. egy cukkinis-sonkás tésztát találtam ki, meglátjuk, mi lesz belőle.) Mindezeken túl tartom magam ahhoz, hogy hétköznap este már nem eszem.

♥  külső

A változáshoz nekem sokszor segít, ha a külsőmön alakítok kicsit, ennek örömére vettem június elején két nyárias körömlakkot, amiket nagyon szeretek, a rosém új kedvenc is lett rögtön. A ruhatáramat bővítettem néhány színes nyári felsővel és shorttal, valamint egy új bikinivel is, és közben ki is szelektáltam néhány régi, túl sötét darabot. A hajszínem a hétvége óta a "blond rosé" névre hallgat, pont olyan vöröses-szőke, amilyet szerettem volna, bár tökéletes majd csak a következő festéskor lesz.

img-3004.JPG

img-2974.JPG

img-2546.JPG

 

 

 

 

 

 További terveim

♥  személyiség

Mivel nagyon keveset pihenek - már ami a valódi testi és lelki pihenést illeti -, szeretnék arra koncentrálni, hogy a félelmeket, aggodalmakat, bűntudatot elengedve tudjak időt szánni a feltöltődésre. Túl meleg napokon az a tervem, hogy csak olvasgatok, sorozatot nézek, kikapcsolok, alszom egyet délután, ha ahhoz van kedvem. A szabadságomat is szeretném kiélvezni, nem muszáj passzív pihenés legyen, inkább egy kis fizikai munka, séta, beszélgetés, ilyesmi. Szeretnék kicsit tanulni a slow módszerről, amiről bővebben itt lehet olvasni.

♥  mozgás

A sport sajnos egy ideje nem az erősségem, de szeretnék többet tornázni, sétálni, illetve úszni járni. Ez utóbbi lenne a legfontosabb, egyelőre keresem a lehetőségeket. Valamiért az egyedüllét tart vissza, jó lenne közösen menni valakivel, csak társat nem találtam hozzá még.

♥  étkezés

Az eddigiekben elértekhez képest még szeretnék annyit változtatni, hogy kicsit gyakrabban főzzek, már csak azért is, mert a gyomrom nehezen bírja az olyan ételeket, amiket nem én vagy anyukám készít.

♥  lakás

Rendet szeretnék tenni a lakásban végre, egyrészt kiszelektálni, ami fölösleges, másrészt feldobni némi nyári dekorációval, mert a környezet is tudja befolyásolni az ember hangulatát. Ehhez hétvégén be szeretnék szerezni egy vitorlavirágot is, mert szerettem, amíg volt, jó hatása van.

♥  életmód

Manapság elég jó stresszkezelő gyakorlatok léteznek, én ezek valamelyikének segítségével szeretném megtanulni tudatosan kizárni az olyan stresszfaktorokat, amelyek hatása az életemre minimális, illetve nincs befolyása a jövőmre se. (Gondolok itt a fölösleges bosszankodásra apróságokon.)

♥  közösségi média

Úgy érzem már túlságosan függök a telefonomtól, és néha elfelejtem miatta az életet a maga valóságában megélni. Próbálok inkább személyes találkozókra törekedni, fotózás helyett élőben nézni, a közösségi média szerepét az életemben pedig erősen korlátozni.

Nektek mi a tervetek még a nyárra?

img-2565.JPG

img-2734.JPG

 

 

 

 

 

 - Remek tervek, de mennyit fogsz tudni megvalósítani? - kérdezem, inkább már megszokásból, kevésbé kötekedve.

- Nem tudom - válaszolod. - Igyekszem minél többet.

- Azt hittem, utálsz főzni - folytatom.

- Inkább csak a türelmem hiányzik. Meg az önbizalmam, de gyakorlat teszi a mestert, azt mondják.

- Igaz - helyeslek mosolyogva. - És az úszás? Úgyse megy veled senki!

- Majd kitalálok valamit, ne aggódj.

- A félelmed vagyok, emlékszel? Az a dolgom, hogy aggódjak.

- Akkor csak tedd halkabban. Figyelmeztess majd inkább a valódi veszélyre - teszed hozzá.

- Jó-jó, sok sikert! De azért ne feledd, hogy én szóltam...

Visszhangzik a fejemben ez a mondat. Miért vagyok ennyire tele alaptalan félelmekkel? Miért?

A bejegyzés trackback címe:

https://kockaspapir.blog.hu/api/trackback/id/tr9714910990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása